torsdag 26 mars 2009

TOLIX


Bild lånad från Livingetc

Tolixstolen - en snygg stol även för trädgården.

Nu är det en mysig tid framöver när man får börja plocka fram trädgårdsakerna och börja inreda trädgården.
I år skall det bli extra roligt då det är första våren i vår nya trädgård.
Jag är på jakt efter ett riktigt stort gammalt bord med breda plank till bordsskiva.
Till det skulle jag vilja ha långbänkar och kanske blanda upp det med Tolixstolar.
Om någon skulle ha ett sådant bord eller långbänkar får ni mycket gärna höra av er.
Allt gott!
Maria

8 kommentarer:

In my house sa...

Hej... Det låter helt fantastiskt fint!!!! bänkar är så praktiskt å supersnyggt! Vadstena Antikt hade jättemycket sånt fint i somras!!! har ej varit där, men har sett de på bild.. Kanske ligger långt från dig (minns ej riktigt vart du bor nu)
Men när man nästan aldrig hittar de man söker,,, så brukar vi bygga de själva!!! å bänk plus bord är ju rätt lätt fixat =)

Ha de gottit kraaam josse

In my house sa...

http://www.vadstenaantik.com/

Kolla hemsidan!!! josse!!! eller de finns många olika sidor där folk visar därifrån!!!!! på google!!

Tankar tar tid sa...

En holländare som flyttade hit förra året tillverkade typ sådana möbler i gråaktigt trä (ungefär som järnvitrol) som du skriver om. Om du är intresserad hör av dig till mig så ska du få hans telefonnummer.

Kramar Christina

Tankar tar tid sa...

Han heter William Spiering och har telnr 0222-41610.

Solsjö - Under en vind sa...

Så underbart fint ni bor nu! Har varit ganska inaktiv i bloggvärlden en längre tid, så det var ett bra tag sen jag tittade in...
Hoppas att ni trivs i nya hemmet och butiken!

Kram!

Lilla huset på prärien sa...

Ja... några sådana stolar hade man ju inte tackat nej till. Och inte ett sådant bord som du beskriver heller för den delen *ler*

Kram Jenny

Tyra sa...

Hei! Vakker blogg du har! *Sukk* Langbenk og tolixstoler står på min ønskeliste også!!
Klem fra Cathrine

VITA NYANSER sa...

Du har en så himla fin sida!!! Jag länkar till dig så att jag hänger med på dina inlägg = )!
Kram L-L